Jak bojuji se stresem.

Dost jsem přemýšlela, jestli tenhle článek vydat a myslím si, že to není úplně špatný nápad. Všude kolem sebe slýchám, jak je celý Erasmus super. Na každé druhé internetové stránce jsou pozitivní články. Tak moc jsou všichni nadšení, že se až kolikrát stydím za svoje negativní pocity. A to není správně. Asi bych chtěla, aby všichni, kdo o Erasmu uvažují, viděli, že je úplně normální v jedenáct v noci brečet, protože se toho všeho bojíte a nějak ten stres a napětí uvolnit musíte.

Ano, těším se tam a věřím, že po takovém tom šíleném týdnu si najdu svůj režim a budu relativně spokojená. Ale stejně tak se hrozně moc toho prvního dnu bojím a nikdy bych nevěřila, že mě každá malá komplikace dokáže rozbrečet. Stala se ze mě brečící a nevyrovnaná zrůda. Ale vždycky to hodně rychle přejde. Teda, přejde to hned po tom, co několik minut brečím, dýchám zhluboka jako cvok a žmoulám mezi prsty přívěšky, které mám  na řetízcích.

Nechci, aby tohle byl jen takový ten ufňukaný článek, takže bych vám všem ráda napsala pár rad jak se vyrovnat se stresem.

Související obrázek

1. Dýchej.
Ozkoušená metoda, jak zase nastartovat mozek. Vždy, když jsem hodně moc ve stresu a nevím, co mám dělat, mozek mi přestane fungovat a rozhodne se utéct. V tu chvíli není nic jednoduššího než si sednout nebo lehnout a začít zhluboka dýchat. Do mozku se vám dostane potřebný kyslík, uklidníte se a najednou vše vypadá líp.

2. Soustřeď se na přítomnost. 
To je zrovna věc, která se mi ještě tak úplně nedaří. Hodně se stresuji tím, co mě čeká a tohle by mě mělo teoreticky zase vrátit zpátky k aktuálnímu okamžiku. Prý se mám soustředit na obyčejný předmět, který vidím - třeba na propisku - a vrátit se z takových těch ne fajn myšlenek o budoucnosti zase zpět k tomu, co se děje teď. Až zjistím, jak moc to funguje, tak vám dám vědět. Zatím to jen trénuji.

3. Najdi bezpečné místo.
Dělala jsem tohle hodně jako menší. Kdykoliv se mi něco stalo, lehla jsem si do postele, schovala se pod deku, objala plyšáka a občas i trochu plakala. Uvolnilo to veškeré napětí a já obvykle usla a po pár hodinách se vzbudila čilejší. Ne každý musí rovnou lehat do postele, je fajn si najít své bezpečné místo, kde je vám dobře, kde se dokážete uvolnit.

4. Dej si pořádně do těla.  
Cvičení. Skvělý ventil pro upuštění toho hrozného napětí co máte v těle. Někdo boxuje, chodí běhat, posiluje... Já hrozně ráda chodím plavat. Vždycky cítím, jak se veškeré problémy utápí.

Máte také nějaké zaručené triky na boj se stresem? :)  

2 komentáře:

  1. Dýchání a cvičení, pod to se můžu podepsat! :) Jsem ohromný stresař a hodně mi pomáhá jóga, na kterou poslední měsíce chodím. Nebo také horká čokoláda, nějaký pěkný film. Věřím, že je Erasmus hodně stresující, plný zážitků, ale já bych z toho měla strach. Jsi dobrá!

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joga je suprová. A o čokoládě ani nemluvím, jídlo zlepší všechno :D :)

      Vymazat